Pois blogi-pimennosta

No huh huh - jokohan sitä pikkuhiljaa pääsisi rauhoittumaan joulunviettoon.

Mitäs kaikkea meille onkaan tapahtunut viimeisen parin viikon aikana - yritetään muistella. Itse olen ollut kaksi viikkoa poissa kotoa ja se alkoi tuntua...

Fido pääsi rally-tokotreeniin, Fayzakin kävi hajutreeneissä. Molempien treenit jäivät tauolle - yritetään ensi vuoden alusta löytää aikaa treenien jatkumiselle. Ja sitä ennen pitäisi ehtiä myös täällä kotosalla harjoittelemaan. Ensi vuoden tavoitteeksi voisi myös ottaa sen, että menisi Fidon kanssa rallytokokisoihin.... jos ohjaajan hermorakenne kestää...

Viime viikon perjantaina startattiin vuoden viimeiselle matkalle, suuntana Liettuan Vilna ja siellä kaksi KV-näyttelyä. Matka oli yrityksemme, joten yksin ei tarvinnut reissata. Perjantaina Lassi tuli Hennan, Sirpan ja koirien kanssa Helsinkiin. Sieltä kyytiin hyppäsivät minun ja Fayzan lisäksi työkaverini Eira koirineen. Lassi ja Fido jäivät koti-Suomeen odottamaan.

Perjantaina siis ajeltiin Liettuan Vilnaan ja hotellissa (Green Vilnius Hotel) oltiin myöhään illalla. Koirat rauhoittuivat nopeasti nukkumaan - itsellä unensaaminen kesti vähän pitempään.

Lauantaiaamuna sitten startattiin kohti näyttelypaikkaa, johon ei ollut matkaa kuin muutama kilometri.

Eiran corgit Sulo ja Elmo sekä Sirpan borzoi Krasi (joka sai reissussa nimen Karuso avatessaan ääntään kuin oopperalaulaja ikään) olivat kehässä ennen koohottimia - vähän ehti käydä niitäkin katsomassa.
Sulo odottaa kehään menoa

Krasi
Koohottimet olivat omassa kehässään viimeisinä. Tuomarina oli Monika Blaha Itävallasta. Fazu tykkäsi tuomarista ja hyppäsi häntä vasten :) - ei näyttänyt tuomaria haittaavan. Itseasiassa hän valitsi Fazun ROP:ksi <3. Samalla tytteli sai siis Liettuan valion ja Baltian valion arvot. Linkki arvosteluun.
Shanti oli paras uros ja myös siitä siis Liettuan valio. Preeti sai luokkasertin.

Ryhmäkehään tietenkin jäätiin vaikka sieltä saatiinkin sitten juosta samaa reittiä ulos :).
Kiitos kuvasta Eira Björkman
Ryhmäkehiä odotellessa:

Näyttelyn jälkeen mentiin takaisin hotellille ja kaikki olivat niin väsyneitä, että hyvistä suunnitelmista huolimatta syöminen hoidettiin hotellin ravintolassa. Ruoka oli oikein hyvää ja edullista.

Sunnuntaina luovutettiin hotellihuoneet ja pakattiin auto ennen näyttelypaikalle menoa. Näyttelypaikalla oli jälleen sama systeemi eli corgit ja borzoi oli ennen meitä kehässä.

Tällä kerralla meidän tuomari oli tanskalainen Svend Lovenkjaer, joka ainakin näillä näkymin tulee olemaan tuomarina myös vuoden 2014 maailmanvoittaja-näyttelyssä Helsingissä. Oli siis mielenkiintoista kuulla hänen arvionsa koiristamme. Hän tutki koirat todella tarkasti ja mm. nosti koiraa takapäästä nähdäkseen, miten jalat asettuvat. Mielestäni hän tunsi rodun oikein hyvin ja huomautti Fayzan osalta silmien alta puuttuvista täytteistä (linkki arvosteluun).
Fayza oli tällä kerralla paras narttu, mutta hävisi ROP-kehässä Orsonille (Oorbellen Kurt). Paljon onnea Marianne!
Shanti ei ollut sunnuntaina kehässä, Preetille luokkaserti ja varacacib.

Pääsimme lähtemään kolmen maissa kohti Adazia Riikan pohjoispuolella ja siellä odottavaa hotellia, Port Hotel. Keli oli aivan kamala - lunta satoi ja hirveä tuuli pyrytti sitä tielle kasoiksi. Varovasti ajaen pääsimme kuitenkin turvallisesti perille. Syömään, nukkumaan ja maanantaiaamuna kohti Tallinnaa. Tallinnassa kävimme ostoksilla ja sen jälkeen laivaan ja kohti Suomea.

Matka oli aivan upea haastavista keleistä huolimatta. Matkaseura oli mahtavaa (paljon kiitoksia Henna, Sirpa ja Eira), koirat jaksoivat rankan reissun upeasti ja molemmat hotellit olivat ihanan koiraystävällisiä. Varsinkin tuo Port Hotel oli ihan huippu: upea henkilökunta, hyvä ruoka, siistit huoneet ja mm. pyyntöön aikaisesti aamupalasta vastattiin "minä huolehdin, että saatte".

Sekä Fido että Fayza lähtivät Lassin ja asiakkaiden mukana kohti Joensuuta, minä jäin vielä pariksi päiväksi Vantaalle ja Espooseen. Töiden lisäksi ehdin käydä moikkaamassa veljen ja siskon perheitä, joten sinänsä oli mukavaa, että sain olla ilman koiria pari päivää.

Perjantaina ajelin vihdoin kotiin ja nyt alkaa tuntua siltä, että joulu on tulossa.

Oikein hyvää joulua siis kaikille ystävillemme ja blogimme lukijoille!

1. Hyvää Joulua teille! :)
    Hieno reissu varmasti ollut, taas yhtä kokemusta rikkaampana! Ja Onnea Fayzalle!!

1. Kiitos Petra! Ja hyvää joulua myös sinulle ja Nemolle!